Olifantenritjes en apen op je hoofd - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu Olifantenritjes en apen op je hoofd - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu

Olifantenritjes en apen op je hoofd

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Maart 2012 | Indonesië, Ubud

Gisteravond rond half 9 zijn we aangekomen in hotel Sagitarius in Ubud. Het was een kleine roadtrip in het busje met onze private driver. Klinkt heel gezellig, maar het was allemaal een beetje dubbel. Achterin zaten de jongens aan het bier en gezellig te kletsen. Ik, Judith en Rachel zaten in het midden aan de chips, want we hadden nog niks gegeten en voorin zat Esther die alleen maar moest overgeven. Ze was eind van de middag zo ziek geworden, net voordat we weggingen. We zijn onderweg nog gestopt bij een supermarkt om plastic zakjes te halen. Toen we aankwamen bij het hotel stonden Marith, Evyn, Anne en Nayomi ons al op te wachten. We hebben de spullen in onze kamers gezet en toen is de groep uiteten geweest. Ik bleef bij Esther in het hotel.

Vanmorgen hadden we als ontbijt weer pannenkoeken, maar deze waren groen en er zaten stukjes banaan in en kokos er op. Gelukkig bleek het kleurstof te zijn en niet een of andere schimmel, dus het smaakte best lekker. We zijn hier met een hele groep, dus het was even moeilijk om te plannen wat we gingen doen. De ene helft ging z’n eigen gang en ik ben met Marith, Anne, Nayomi, Evyn en Esther op een olifant gaan rijden. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel om even te lunchen. Vervolgens zijn we naar monkey forest geweest. Dat lijkt een beetje op de Apenheul, maar veel groter en natuurlijker. De apen lopen allemaal los en er zitten geen hekken omheen. We hadden wat eten meegenomen, dus ze sprongen boven op je. Ik had een stukje brood in m’n hand en hield dat dan heel hoog voor me uit en dan klimt er gewoon een aap langs je lichaam omhoog en gaat in je nek zitten en pakt dat stukje brood. Soms hangen ze aan je armen en zwaaien ze nog eens om je heen en dan rennen ze snel weg. Er waren ook apen die gewoon in je nek bleven zitten. Verder liepen er nog heel veel baby aapjes rond in de jungle, want daar leek het wel een beetje op. Toen ik vanmorgen wakker werd zat er zelf een aap op het dak van onze kamer. Ze lopen dus ook weleens uit het monkey forest.

De rest van de middag hebben we nog even door de straat van het hotel gelopen en wat winkeltjes bezocht, maar nog niks gekocht. Vanavond zijn we met de hele groep uiteten geweest en toen was de dag alweer voorbij. Jullie horen snel weer van mij, welterusten!