Laatste dagen Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu Laatste dagen Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Bali

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 April 2012 | Indonesië, Jimbaran

De afgelopen 4 dagen waren fantastisch! De tweede dag hebben we alleen maar op het strand gelegen, dus mij herken je straks niet meer terug zo bruin. Elke avond aten we aan het strand vaak bij hetzelfde restaurantje. Veel afwisseling op de menukaarten was er niet, meestal hebben ze rijst met kip of friet met kip. Sommige boden nog pizza's en pasta's aan, maar daar bleef het bij. Rundvlees is hier echt niet te eten en na het verhaal over de kippen had ik daar ook niet meer zoveel zin in. Ook de broodjes hagelslag leken ineens uit de schappen te zijn verdwenen, want deze hadden ze nergens op het eiland. Ik kan niet wachten op een Nederlandse bruine boterham. Naast het eten beviel het eiland me prima hoor. Er was geen gemotoriseerd verkeerd, dus ze reden nog met paard en wagen. Gili Trawangang is het grootst van de drie en daarmee ook het drukst. De derde dag hebben we met een boot ook de andere twee eilanden gezien en op de kleinste hebben we geluncht. We hadden een snorkeltour geboekt, dus af en toe stopte de boot en deden we onze flippers aan en zetten we onze reusachtige duikbrillen op en sprongen we in zee tussen de zeeschildpadden, haaien en prachtige gekleurde vissen. Het koraal was ook mooi om te zien. Voor de afwisseling zijn we nog twee avonden op stap geweest, lekker dansen tussen de negers met rastaharen. Was wel even wennen, maar je past je zo aan. Na vier dagen was het tijd om terug te gaan naar Bali. We hebben dit keer maar voor de fastboat gekozen, want die ferry tussen de locals was helemaal niks. We deden er dit keer maar een uurtje over, dus ik ben nu weer in Jimbaran. We slapen in het Nirmala hotel voor twee nachten en dan vliegen we zaterdag om 13.00 uur al weer terug naar Nederland.