handmatige toiletten en de ferry - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu handmatige toiletten en de ferry - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu

handmatige toiletten en de ferry

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 April 2012 | Indonesië, Padangbai

Oh wat een verschrikkelijke nacht gisteren. We reden met de taxi van Seminyak naar Padangbai, de haven waar de boten naar Lombok vertrekken. Omdat we daar pas laat aankwamen, besloten we om een nacht in Padangbai te blijven en dan 's ochtends om 8 uur de boot naar Lombok te nemen. Dus na een zoektocht op internet, terwijl de andere meiden een meeting met de docenten hadden, vonden we een goedkoop guesthouse tegenover de boten. Ideaal voor de volgende ochtend. De foto's zagen er goed uit, dus we hebben ons voor het guesthouse af laten zetten door onze favoriete taxi chauffeur Ketut. Eenmaal aangekomen zag het er wat klein uit, en het straatje was ook niet helemaal wat we hadden verwacht. Toch maar even kijken dan. We mochten de kamers zien en ze bood ons een prijs aan van 60.000 IR per persoon, per nacht. Dat is nog geen 5 euro. Meer was het achteraf ook niet waar, want we sliepen in een keihard tweepersoonsbed. Verder zat de kamer vol muggen en hadden we alleen een fan die het niet deed als er iets tegen de kabel aan hing. We hadden ook nog een mini badkamer met een douchekop waar alleen koud water uit kwam en een wc die je met emmertjes water kon doorspoelen. Echt fantastisch, vooral die wc. We hebben de hele avond in het restaurant aan de haven gezeten, waar we wifi hadden voor Facebook. Vervolgens zijn we maar om half 9 gaan slapen, voor zo ver dat kon en om 6 uur ging de wekker. Daarnaast waren we nog eens een uur te vroeg voor het ontbijt, dus we hebben de kamers betaald en zijn vertrokken. De eerste boot hadden we net gemist, dus we hebben de volgende ferry genomen. Denk aan de boot naar terschelling uit het jaar nul met mini stoeltjes voor een tocht van uren! Dus na een nachtje in een krot en een boottocht van 5 uur was het tijd voor een echt hotel. Nu zitten we in het crown plaza in de hoofdstad van Lombok. Ik hoop niet dat heel Lombok zo is, want de hoofdstad valt echt tegen. Morgen gaan we weer verder met de boot naar de Gili eilanden.