Eerste dag in Singapore - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu Eerste dag in Singapore - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Singapore

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Gisterochtend om 10.30 vloog ik met Singapore Airlines naar Singapore waar ik 4 dagen blijf, voordat ik vertrek naar Bali. De vlucht duurde zo’n 12 uur en daarvan heb ik er maar één geslapen. Door het tijdsverschil van 7 uur, landden we vanmorgen om 5.25 uur. Ik heb dus eigenlijk een nachtje overgeslagen en dat is nu wel goed te merken. Ik ben doodmoe.

Intusen heb k mijn hotelkamer bereikt, na een lange dag in de stad doorgebracht te hebben. We konden de kamers vanmorgen nog niet in, dus de mogelijkheid om bij te slapen was er niet. Met het ontbijt uit het vliegtuig konden we er wel weer even tegenaan. We kregen noodles met kip om ongeveer 4 uur ’s nachts.

Ik heb met Esther de hele dag met de metro gereisd van Chinatown tot Little India. Vanavond gaan we met een groep uiteten en naar Marina Bay Sands, een hotel / casino hier in Singapore.

Het is hier echt ontzettend warm, en benauwd, maar het regent gelukkig niet. Wel erg bewolkt, maar aan me benen te zien is de zon erg fel.

Do’s:
- Schoenen uitdoen bij het betreden van hindoetempels en moskeeën.
- Schoenen aanhouden bij Chinese boedhistische tempels; hier worden de voeten als onrein gezien.
- De armen, schouders en benen bedekken als je tempels, moskeeën en kerken bezoekt.
- Vraag mensen altijd toestemming als je ze wilt fotograferen.
- Onderhandelen over de prijs.
- Een bezoek brengen aan een van de vele shoppingmalls.

Dont’s
- Hoofd aanraken; het hoofd van de mens geldt overal in Azië als de zetel van de ziel en aanraken is daarom taboe.
- Afval op straat gooien. Hier staan hoge boetes op. Dit geldt ook voor spugen, door rood licht lopen, roken op plaatsen waar het niet is toegestaan en het niet doorspoelen van een openbaar toilet.
- Mensen wenken met je duim en wijsvinger wordt als onbeleefd gezien.
- De linkerhand wordt als onrein gezien. Gebruik deze dus niet als je wat aangeeft of aanneemt.