Rondleidingen en presentaties - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu Rondleidingen en presentaties - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu

Rondleidingen en presentaties

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Ik heb vannacht zo heerlijk geslapen, en dat terwijl ik nog zo bang was voor een jetlag. Vanmorgen ging om 8 uur de wekker, want om 10 uur stond er een rondleiding gepland in de City Gallery hier in Singapore. Het was lag in Chinatown, dus we hebben weer de metro gepakt, net zoals gisteren. Het was makkelijk te vinden, alleen het duurde veel te lang. Zo lang staan, rondlopen en luisteren daar was het nog te vroeg voor. Na het bezoek aan de City Gallery hadden we twee uur pauze, dus zijn we naar een grote tent gelopen net zoals het circus, alleen hier stonden allemaal eettentjes in. Je kon hier lunchen met kip, rijst en dat soort dingen. Niet echt mijn favoriet, dus ik heb een smoothie gehaald en ben snel vertrokken. Het stonk daar trouwens ook heel sterk naar Aziatisch eten, gewoon vies.

Daarna stond er een afspraak gepland met Lim Boon Kwee, Senior Vice President van Azië voor M&C International. Hij gaf een presentatie in het Orchard hotel over zijn werk voor M&C hotels en het bedrijf zelf. Het was best interessant, vooral toen we zelf vragen gingen stellen. Hij vertelde zelfs wat de kosten zijn voor een hotel in Maleisië en het verschil met Londen. Het was een echt zakenmannetje, ontzettend gepassioneerd over zijn werk en heel erg commercieel. Maar wel interessant om het verschil te zien tussen een Aziatische zakenman en een Amerikaanse zakenman van afgelopen zomer.

Na de presentatie zijn we nog even door de straten rondom het Orchard hotel gelopen. Het is echt een hele chique wijk met winkels als Georgio Armani, Gucci en Missoni. Ook zaten er een Forever 21 en een Topshop! Rond een uur of 6 zijn we weer met de metro terug gegaan naar het financial district, de wijk waar ons hotel zit. We hebben ’s avonds nog wat gegeten in het winkelcentrum en nu zitten we heerlijk uit te rusten in de lobby van het hotel.

Plannen voor vanavond zijn er nog niet. Wel heeft iedereen het over stappen in de club van het Marina Bay Sands of gewoone en lokale bar tussen de studenten uit Singapore. Waar we het trouwens ook over hebben zijn de aanslagen door terroristen op Bali. De politie heeft al 5 terroristen gedood, maar het blijkt dat er nog steeds een aanslag voor aanstaande donderdag gepland te staan. Precies op de dag dat wij op Bali aankomen. Hebben jullie daar iets over gehoord?

• 21 Maart 2012 - 15:50

Esther:

Heee tess!

Wat klinkt het goed wat je allemaal doet! Ik ga je leuke verhalen volgen de komende tijd, geniet ervan!!

xx