Villa's en sloppenwijken - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu Villa's en sloppenwijken - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu

Villa's en sloppenwijken

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Maart 2012 | Indonesië, Tanjungbenoa

We zijn weer een paar dagen verder en ik ben gisteren verhuisd naar een andere villa van dezelfde eigenaar. Er staan twee villa's tegenover elkaar, met daartussen een zwembad een een prachtige tuin, dus we zitten nu aan de overkant op de boven verdieping. Eigenlijk is deze villa van de eigenaar zelf, maar hij zit nu nog in Nederland en komt volgende maand voor 6 maanden naar Bali. Dan woont hij hier zelf weer. Tot dit tijd kunnen wij deze ruimte huren voor een zeer aantrekkelijke prijs.

's Morgens doen we wat research in de omgeving, 's middags is het te heet om te werken, want dan raken we over verhit, dus liggen we bij het zwembad, totdat de zon ondergaat. Daarna gaan we even douchen, omkleden en uiteten. Vervolgens zitten we allemaal nog even op skype en facebook en dan is onze dag alweer voorbij. Dus ik heb het hier prima naar m'n zin.

Gisteren hadden we onze eerste meeting met twee docenten. Zij kwamen even kijken hoever we al waren, of alles goed ging en of ze ons nog een beetje de goede richting op konden sturen. Het bleek dat we al veel te snel waren gegaan en eigenlijk al te ver waren, dus vandaag hebben we een stapje terug gedaan en zijn we gewoon de omgeving gaan observeren. Ik heb 3 uur rondgelopen in de hitte met Judith en we hebben ontzettend bijzondere plekken ontdekt. Als je aan Bali denkt als Nederlander denk je al snel aan witte stranden, blauwe zee een palmbomen.

Maar vandaag liepen we tussen de locale bevolking en die zijn op sommige plekken echt arm. Ze leven onder een dak, maar met weinig muren of alles van slechte kwaliteit. De was hangt in de tuin aan rekken en overal rennen kinderen om je heen als ze je zien aankomen. Iedereen begroet je en je bent overal welkom. Ze spreken allemaal geen Engels, maar met wat handen en voeten werk kom je al een heel eind. Dit is echt een gebied van Bali wat je als toerist niet snel zal ontdekken. We kwamen ook nog een kleine boerderij tegen aan zee. Daar lagen reuze zeeschildpadden en andere rare beesten. Ik heb nog een kleine schildpad vastgehouden, maar het zag er wel zielig uit in zo'n klein gebied.

Gisteravond ben ik uiteten geweest in Jimbaran met Judith en Rachel. We liepen eerst door donkere straatjes waar de taxi ons had afgezet. Overal vlogen vleermuizen om je heen en liepen ratten over straat. We hadden van één restaurantje gehoord dat dat wel goed moest zijn, maar toen we ervoor stonden was het niet helemaal wat we hoopten. We liepen toch maar naar binnen en aan de achterkant er weer uit. Toen kwamen we op het strand terecht waar allemaal tafeltjes stonden. Dat zag er super leuk uit en hier hebben we dus ook heerlijk gegeten. We mochten zelf onze vis uitzoeken en we hebben tonijn met z'n allen gedeeld.

Vanavond gingen we naar Nusa Dua om te eten en even te shoppen. Drie van ons hadden scooters gehuurd, dus de andere drie konden achterop. Zo zijn we naar Nusa Dua gereden waar we op een markt terecht kwamen. Een groot restaurant stond in het midden waar we heerlijk Amerikaans hebben gegeten, want we waren al die rijst na 1,5 week wel zat. En we hebben even een rondje over de markt gelopen.