Villa's en apen - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu Villa's en apen - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Tessa - WaarBenJij.nu

Villa's en apen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 Maart 2012 | Indonesië, Tanjungbenoa

Gisterochtend zijn we uitgecheckt bij het Grandmas hotel in Seminyak en hebben we met onze projectgroep de taxi gepakt naar Tanjung Benoa. Het was 35 graden en we liepen met zware koffers en backpacks op straat op zoek naar een taxi. In eerste instantie vragen de chaffeurs veel te veel voor een ritje naar TB, maar met wat flinke discussies reden ze ons voor 200.000 Indonesische Rupiah naar onze bestemming.

Eenmaal daar aangekomen stonden we weer met onze backpacks en koffers op straat, want accommodatie hadden we ook nog niet. Gelukkig was ik zo slim geweest om van te voren even wat travelblogs te lezen waar goedkope slaapplekken waren. Ik had vier guesthouses op mijn lijstje staan en de eerste bleek niet zo veel bijzonders. Toen gingen we met z'n vieren naar de tweede kijken en we waren meteen verkocht. Het had een zwembad een prachtige bungalow met twee slaapkamers, een ruime woonkamer, keukenblokje, twee badkamers en een heerlijk balkon. We hebben de rest van de groep gehaald en een mooie prijs afgesproken.

We werden ontvangen door een super lief Indonesische vrouwtje met twee meisjes. Ook zagen we later een man rondlopen. Ze was zo geïnteresseerd in ons en omdat ze het zo leuk vond dat wij allemaal zo jong zijn, maakte ze een mooie prijs voor ons. Voor 1.400.000 IR mogen we hier twee nachten verblijven. Dat is nog geen €10 per persoon per nacht. Ze kwam meteen met koude drankjes aan en extra beddden. Vanmorgen hebben de twee meisjes een heerlijk ontbijtje voor ons gemaakt. Er staan twee grote huizen met beide twee verdiepingen waar we er nu één van hebben. Daar tussen ligt een prachtige tuin met een zwembad. Ook hebben we twee apen en een pratende vogel als huisdieren. Eigenlijk moeten we morgen weer weg, omdat het dan volgeboekt zit, maar nu mogen we haar werkplek gebruiken en krijgen we twee slaapkamers in een andere bungalow. Ze zorgt zo goed voor ons. We blijven hier nu twee weken en het weekend tussendoor gaan we even weg.

Voor aankomend weekend hebben we nog geen plannen, maar ik wil graag naar Ubud, de kunst-stad van Bali en naar Lovina beach, met zwarte stranden en dolfijnen.